Iesiri din Delta Dunarii pe Marea Neagra – Iesirea 1 – Bara Sulina
1. Coordonatele GPS aproximative:
Lat. N | Long. E |
---|---|
45.14515116355469 | 29.768528938293457 |
2. Denumire asociata
Bara Sulina ; Varsarea Bratului Sulina in Mare
3. Abordare
Iesirea 1 din Delta Dunarii pe Marea Neagra consta in gura de varsare a Bratului Sulina in Mare. Mergand aval pe Bratul Sulina vom lasa in urma orasul si vom observa pe malul stang Farul Vechi, semn al fostului senal navigabil care permitea vapoarelor accesul pe Dunarea Maritima.
In prezent senalul navigabil a fost mult prelungit in Mare prin construirea unui ansamblu de diguri paralele (alcatuite din bolovani de mari dimensiuni) care prelungesc vechea intrare pe Dunare (Brat Sulina) pana in largul Marii, pana la o distanta de cca. 5 km de tarm. Aceasta este Bara Sulina. Principalul scop pentru care a fost construit acest sistem de diguri enorme este evitarea colmatarii intrarii pe Dunare – Brat Sulina. Prin acest sistem de diguri curentul de nord al Marii Negre este larg deflectat spre nord – nord-est iar aluviunile Dunarii nu se pot depune la intrarea pe senal, fiind dirijate catre largul Marii, acolo unde adancimea apei depaseste 15.0 – 20.0 m, de unde curentul le “arunca” in “punga” formata la sud de diguri, intre acestea si tarm. In aceasta zona (in “punga”) adancimea apei este mica.
La extremitatea spre Mare a digului drept se gaseste Farul Nou de la Sulina.
In acest moment (2014 – 2015), intrarea dinspre mare pe senalul format de cele doua diguri paralele este strajuit de epava unei nave turcesti care a esuat la intrarea in senal, pe mana dreapta in sensul de curgere al fluviului. Aceasta nava a ratat intrarea pe senal, abordand intrarea dinspre sud, dinspre “punga” formata intre sistemul de diguri si mal. In opiniea mea aceasta nava a lovit partea teminala submersata a digului, motiv pentru care a esuat. Pentru a preveni acest gen de intamplari, autoritatile au montat un lung sir de geamanduri luminoase care te “arunca” cca. inca 2 km in larg.
Abordarea Iesirii 1 trebuie facuta fix pe centrul senalului navigabil, marcat de cele doua diguri paralele formate din bolovani mari si mai apoi de lantul de geamanduri. Scurtarea traseului prin strapungerea liniei de geamanduri este cel putin riscanta, mai ales in conditiile in care sunt valuri pe Mare.
Trebuie retinuta urmatoarea “invatatura” : daca Bara este agitata, nu are rost sa iesi pe Mare intru-cat si aceasta va fi agitata.
In prezent senalul navigabil a fost mult prelungit in Mare prin construirea unui ansamblu de diguri paralele (alcatuite din bolovani de mari dimensiuni) care prelungesc vechea intrare pe Dunare (Brat Sulina) pana in largul Marii, pana la o distanta de cca. 5 km de tarm. Aceasta este Bara Sulina. Principalul scop pentru care a fost construit acest sistem de diguri enorme este evitarea colmatarii intrarii pe Dunare – Brat Sulina. Prin acest sistem de diguri curentul de nord al Marii Negre este larg deflectat spre nord – nord-est iar aluviunile Dunarii nu se pot depune la intrarea pe senal, fiind dirijate catre largul Marii, acolo unde adancimea apei depaseste 15.0 – 20.0 m, de unde curentul le “arunca” in “punga” formata la sud de diguri, intre acestea si tarm. In aceasta zona (in “punga”) adancimea apei este mica.
La extremitatea spre Mare a digului drept se gaseste Farul Nou de la Sulina.
In acest moment (2014 – 2015), intrarea dinspre mare pe senalul format de cele doua diguri paralele este strajuit de epava unei nave turcesti care a esuat la intrarea in senal, pe mana dreapta in sensul de curgere al fluviului. Aceasta nava a ratat intrarea pe senal, abordand intrarea dinspre sud, dinspre “punga” formata intre sistemul de diguri si mal. In opiniea mea aceasta nava a lovit partea teminala submersata a digului, motiv pentru care a esuat. Pentru a preveni acest gen de intamplari, autoritatile au montat un lung sir de geamanduri luminoase care te “arunca” cca. inca 2 km in larg.
Abordarea Iesirii 1 trebuie facuta fix pe centrul senalului navigabil, marcat de cele doua diguri paralele formate din bolovani mari si mai apoi de lantul de geamanduri. Scurtarea traseului prin strapungerea liniei de geamanduri este cel putin riscanta, mai ales in conditiile in care sunt valuri pe Mare.
Trebuie retinuta urmatoarea “invatatura” : daca Bara este agitata, nu are rost sa iesi pe Mare intru-cat si aceasta va fi agitata.
4. Obstacole
Nu sunt cunoscute obstacole submersate in ceea ce priveste Iesierea 1.
5. Adancimi aproximative in senal
Adancimea apei in senal este de cca 12.0 – 14.0 m.
6. Elemente de identificare
Venind de pe Mare, elementul central de identificare al Iesirii 1 este Farul Nou de la Sulina.
7. Tur cu raza de 1-2 ore, obiective de vizitat
Orasul Sulina. Golful Musura.
8. Galerie de poze
Galerie de poze I : 2015_09_04-S1_2-De_pe_Garlele_Sontea_Veche_si_Noua_la_Sfantu_pe_Marea_Neagra-Bara_Sulina-P1
Galerie de poze II : 2015_09_04-S1_3-2015_09_04-07-S_Iphone_6_Plus_2-Mini_Concediu_in_Delta_cu_Mama_Corina_si_Mimi-P1
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.