Delta de Vest – Canalul Sireasa
1. Canalul poate fi parcurs (integral): Pe ape medii / Pe ape mari
2. Grad de dificultate: 2/5 – Usor
3. Coordonata GPS 1: (intrarea din Canalul Mila 36)
Lat. N | Long. E |
---|---|
45.25304023311995 | 28.926390409469604 |
4. Coordonata GPS 2:
Lat. N | Long. E |
---|---|
45.25307799737863 | 28.799800872802734 |
5. Lungime aproximativa: 11.22 km
6. Adancime medie aproximativa: 2 m
7. Puncte critice: DA
Sunt, in total, 7 puncte critice pe Canalul Sireasa, toate intalnindu-se in patrimea vestica a canalului, spre finele acestuia. Toate aceste puncte critice constau in trunchiuri masive prabusite de-a latul canalului, o parte din craci fiind degajate astfel incat sa fie permisa trecerea cu o ambarcatiune de dimensiuni medii. Exceptie face un singur punct critic care consta intr-o salcie de dimensiuni medii crescuta in mijlocul Canalului Sireasa. Toate punctele critice pot fi ocolite destul de facil de catre un conducator de ambarcatiune experimentat. Din ratiuni de prudenta, recomand iesirea barcii din glisaj in timpul parcurgerii acestor puncte critice, perfect vizibile.
8. Descriere:
Canalul Sireasa incepe din treimea nordica a marelui Canal Mila 36 si sfarseste spre vest in malul digului care sustine drumul DJ222N. Orientarea generala a Canalului Sireasa este de la E spre V, insa canalul prezinta pe parcursul lui mai multe meandre largi. In prima treime (cea dinspre Canalul Mila 36), Canalul Sireasa prezinta doua brate perfect paralele (ramura sudica si ramura nordica). Intrarea “clasica” din Canalul Mila 36 se face pe prima ramura (cea sudica), insa amandoua ramurile sunt perfect accesibile. Pe ape mari exista posibilitati de trecere din bratul sudic in cel nordic, traversand un palc de padure inundata, pret de cativa metri. Mentionez faptul ca pe Harta OSM apare ca ramura nordica nu comunica cu ramura principala, cea sudica, insa cele doua ramuri converg.Pe tot parcursul lui, Canalul Sireasa are un aspect larg, cu maluri ferme dar instufate, impadurite cu salcii in prima jumatate si cu plopi pe malul nordic in a doua jumatate. Malul nordic adaposteste un drum pe care se poate merge cu masina, posibil o derivatie a lui DJ222N.Canalul Sireasa poate fi parcurs integral in glisare, cu exceptia punctelor critice aflate in ultima patrime vestica. Incepand cu jumatatea canalului, malul nordic este suficient de inalt astfel incat sa permita camparea, chiar si pe ape mari.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.