Tura in Delta 2015.12.06 – Integrala Perivolovca si Lacurile Puiulet, Lumina, Puiu si Rosu cu o tentativa pe Canalul Ivancea si retragere prin Erenciuc
Tura in Delta 06.12.2015 inregistrata de Pupezica :
SINTEZA :
LOCALIZARE GENERALA A TUREI :
Delta Dunarii, Delta Centrala, Comuna Mahmudia, Bratul Sfantu Gheorghe, Dunare Noua Aval Mahmudia, Bratul Sfantu Gheorghe aval Mahmudia, Micul “M” de la Dunavat, Intrarea sud-estica catre Perivolovca (ultima bucla aval a Micului “M” de la Dunavat), Garla Perivolovca parcursa spre nord, Canalul Suez, Canalul Magistral, Canalul Litcov, Canalul Caraorman, Intrarea Vestica pe Lacul Puiulet, Lacul Puiulet, Iesirea Estica de pe Lacul Puiulet catre Lacul Lumina, Lacul Lumina, Identificarea solutiilor de trecere spre sud de pe Lacul Lumina pe Lacul Puiu, retour pe Canalul Crisan de pe Lacul Lumina prin Lacul Puiulet, Canalul Caraorman urmat spre sud, Intrarea Vestica pe Lacul Puiu, Traversarea de pe Lacul Puiu pe Lacul Rosu pe la Tabara, Lacul Rosu, Identificarea Canalului Ivancea, Tentativa nereusita de abordare a Canalului Ivancea, retour pe Lacul Puiu, Canalul Mocansca, Lacul Erenciuc, Canalul Erenciuc, Bratul Sfantu Gheorghe, retour Comuna Mahmudia pe Bratul Sfantu Gheorghe amonte
Plecare din Comuna Mahmudia aval pe Bratul Sfantu Gheorghe. Parcurgerea aval a sectorului de Dunare Noua aval Mahmudia. Parcurgerea aval a Bratului Sfantu Gheorghe pana la Micul “M” de la Dunavat.
Testarea solutiei de acces pe Garla Perivolovca urmand amonte a doua bucla aval a Micului “M” de la Dunavat – Bucla de sud-est. Parcurgerea Buclei de Sud-Est a Miclui “M” de la Dunavat pana la intrarea pe Garla Perivolovca.
Identificarea intrarii pe Garla Perivolovca. Parcurgerea spre nord a Garlei Perivolovca pana la intersectia spre est cu Canalul Suez. Identificarea intrarii pe Canalul Suez de pe Garla Perivolovca. Vizitarea Canalului Suez si parcurgerea lui catre est pana la Intersectia cu Canalul Magistral. Vizitarea Canalului Magistral si parcurgerea acestuia spre nord pana la intersectia cu Canalul Litcov. Trecerea spre est de pe Canalul Litcov pe Canalul Caraorman.
Parcurgerea spre sud a Canalului Caraorman. Identificarea Canalului de Legatura spre est sud-est dintre Canalul Caraorman si Lacul Puiulet – Intrarea Vestica pe Lacul Puiulet. Traversarea spre est a Lacului Puiulet si identificarea Canalului de Legatura spre est cu Lacul Lumina. Vizitarea si parcurgerea acestui anal – Intrarea Vestica pe Lacul Lumina.
Identificarea solutiei corecte de depasire a insulei aflata in dreptul Intrarii Vestice pe Lacul Lumina. Traversarea insulei si patrunderea pe Lacul Lumina. Vizitarea Lacului Lumina. Parcurgerea Lacului Lumina spre est paralel cu malul sudic in vederea identificarii solutiilor de trecere spre sud pe Lacul Puiu. Testarea fara succes a tuturor solutiilor de traversare spre sud de pe Lacul Lumina pe Lacul Puiu.
Retour de pe Lacul Lumina pe Lacul Puiulet. Identificarea Iesirii Sudice de pe Lacul Puiulet catre Canalul Caraorman. Testarea nereusita a Iesirii Sudice de pe Lacul Puiulet pe Canalul Caraorman. Retour de pe Lacul Puiulet pe Canalul Caraorman prin Iesirea Vestica urmand acelasi traseu.
Parcurgerea spre sud-est a Canalului Caraorman pana la intrarea pe Lacul Puiu. Vizitarea Lacului Puiu si traversarea acestuia spre est pana la Iesirea Estica – Canalul de Legatura cu Lacul Rosu pe la Tabara. Vizitarea Canalului de Legatura dintre Lacul Puiu si Lacul Rosu si parcurgerea acestuia spre est.
Vizitarea Lacului Rosu. Identificarea intrarii spre sud pe Canalul Ivancea. Testarea fara succes a intrarii pe Canalul Ivancea. Retour pe Lacul Puiu pe acelasi traseu. Identificarea intrarii pe Canalul Mocansca de pe Lacul Puiu. Vizitarea si parcurgerea spre sud-vest a Canalului Mocansca pana la iesirea acestuia pe Lacul Erenciuc.
Vizitarea Lacului Erenciuc si parcurgerea acestuia spre sud pana la intrarea pe Canalul Erenciuc (Padurea de Arini Negri). Vizitarea Canalului Erenciuc si parcurgerea acestuia spre sud pana la iesirea acestuia pe Bratul Sfantu Gheorghe.
Retour Mahmudia pe Bratul Sfantu Gheorghe parcurs amonte.
“INDEX” DE ACTIVITATI IN CADRUL TUREI:
Ghid in Delta Dunarii, Excursii in Delta Dunarii, Trasee personalizate in Delta Dunarii, Ture in Delta Dunarii, Aventuri in Delta Dunarii, Excursii personalizate in Delta Dunarii, Turism activ in Delta Dunarii, Turism responsabil in Delta Dunarii, Bird-watching in Delta Dunarii, Wild Life in Delta Dunarii, Tura de fotografie in Delta Dunarii, Pescuit in Delta Dunarii, Ture de iarna in Delta Dunarii, Ture de iarna in Delta Centrala.
TRASEU :
Comuna Mahmudia – Bratul Sfantu Gheorghe aval – Dunare Noua aval Mahmudia – Cotul Uzlinei – Micul “M” de la Dunavat – Bucla sud-estica a Micului “M” de la Dunavat – Garla Perivolovca spre nord – Canalul Suez – Canalul Magistral spre nord – Canalul Litcov – Canalul Caraorman spre sud-est – Intrarea Vestica pe Lacul puiulet – Lacul Puiulet – Iesirea Estica de pe Lacul Puiulet catre Lacul Lumina – Lacul Lumina – Canalele de Legatura spre sud dintre Lacul Lumina si Lacul Puiu – retour pe Lacul Puiulet – Iesirea Sudica de pe Lacul Puiulet pe Canalul Caraorman – retour pe Lacul puiulet si apoi pe Canalul Caraorman pe acelasi traseu – Canalul Caraorman spre sud – Lacul puiu – trecerea de pe Lacul Puiu pe Lacul Rosu – intrarea pe Canalul Ivancea – retour pe Lacul Puiu – Canalul Mocansca – Lacul Erenciuc – Canalul Erenciuc – Bratul Sfantu Gheorghe – retour Mahmudia pe Bratul Sfantu Gheorghe amonte
NOTA :
2. Intrarea pe Garla Perivolovca este posibila NUMAI urmand Bucla Sud-Estica a Micului “M” de la Dunavat. Bucla Nord-Estica a Micului “M” de la Dunavat prezinta dificultati serioase din pricina colmatarii si a obstacolelor submersate.
3. Canalul Suez poate fi parcurs insa prezinta zone cu adancime mica unde este necesara ridicarea motorului din trim.
4. Canalul Magistral poate fi parcurs insa prezinta zone cu adancime mica unde este necesara ridicarea motorului din trim.
5. Depasirea insulei de la intrarea pe Lacul Lumina venind dinspre est de pe Lacul Puiulet este DEOSEBIT DE DIFICILA din pricina adancimii scazute a apei (+ 0.20 cm).
6. Trecerea spre sud de pe Lacaul Lumina pe Lacul Puiu este IMPOSIBILA pe asemenea cote. Singurul canal clar care comunica intre cele doua lacuri presupune tragerea barcii peste un plaur pe o distanta de circa 30 m. “Solul” este ridicat la circa 20 – 30 cm deasupra nivelului apei atins pentru aceasta cota de + 158 cm masurata in Portul Tulcea.
7. Iesirea spre sud de pe Lacul Puiulet pe Canalul Caraorman este IMPRACTICABILA fiind blocata de plaur.
8. Intrarea pe Canalul Ivancea de pe Lacul Rosu este identificabila insa Canalul Ivancea este IMPRACTICABIL pe asemenea cote (+ 158 cm masurat in Portul Tulcea).
9. In mod ABSOLUT INEXPLICABIL, Canalul Erenciuc a fost relativ decolmatat si curatat.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.